DIAGNOSTIKA

01.01.2000 12:00

 

DIAGNOSTIKA

Nabízí základní měření, umožňující provádět zásahy do řídících jednotek, nastavovat hodnoty a zjišťovat závady. Připojení diagnostického přístroje k řídící jednotce a vyčtení paměti závad je obvykle prvním krokem při zjišťování příčiny elektronického problému na vozidle.
- vyčtení paměti závad
- vymazání paměti závad
- zobrazení skutečných hodnot snímačů a akčních členů 
- test akčních členů
- základní nastavení
- nulování servisních intervalů
- kódování variant
- komunikaci s řídícími jednotkami s EOBD a mnoho dalších funkcí dle stavu softwaru a typu řídící jednotky
Vzhledem k tomu, že vývoj elektroniky v autech jde stále dopředu, pomáhá nám v mnoha případech ke správnému určení závady diagnostika automobilů. Diagnostiku závad automobilů v oblasti elektroniky a autoelektriky dělíme následovně:
  • Diagnostika sériová
  • Diagnostika paralelní
Diagnostika sériová
Diagnostika sériová znamená propojení speciálního přístroje - TESTERU - se zásuvkou ve vozidle. Tester umožňuje komunikaci s různými řídícími jednotkami (což jsou vlastně počítače) ve vozidle. Elektronických jednotek může být v automobilu i několik desítek .(řídící jednotka motoru,  ABS, AIRBAGY, pro komfortní systémy a mnoho dalších).

seriova1     seriova1     seriova1     seriova1

Diagnostika paralelní
Diagnostika paralelní znamená měření fyzikálních veličin převedených na elektronické signály - například pomocí osciloscopu BOSCH (pro jednoduchost si můžeme představit křivku, kterou známe z EKG u lékaře)nebo multimetru.

seriova1     seriova1     seriova1

 


Pro opravy a seřízení motorů používáme nejmodernější diagnostiky.
Bosch KTS 520, Atal Multi Diac, Texa IDC4, Webasto Thermotest